Tayvanlı tasarımcı Pao Hui Kao, ilk kişisel sergisinde eskiz kağıdı kullanarak hayata geçirdiği renkli mobilyalarını izleyicinin beğenisine sunuyor. Brüksel’deki Spazio Nobile Galerisi’nde 17 Mart 2024 tarihine kadar görülebilecek olan sergi ‘25 Seasons, Landscapes of Paper and Lacquer’ (25 Mevsim, Kağıt ve Verniğin Manzaraları) adını taşıyor ve Kao tarafından üretilen 50 obje ve tabloyu bir araya getiriyor. Kao’nun bitkisel tabanlı malzemelere ilgi duyması kimyasal içerikli bazı ürünlere alerjisi olduğunu fark etmesiyle başlamış. Zamanla, doğal, zararlı olmayan malzemelerle çalışmanın sürdürülebilirlik ve sağlık açısından avantajlarını takdir etmeyi benimseyen sanatçı, ortaya bu malzemelerle yaratıcılığın sınırlarını zorlayan tasarımlar çıkarmış.
Kıvrılmış kağıtlardan oluşan mobilya koleksiyonu (Paper Pleats), banklar, şifonyerler, tabureler ve masaları içermektedir. Bu koleksiyon, tasarımcının eskiz kağıdı rulolarını petek strüktürlere dönüştürdükten sonra bunları pirinç yapıştırıcısı içinde bekletip sertleştirmesiyle ürettiği yeni versiyonları içerir. Bu mobilyalar kağıt gibi mukavemeti düşük bir malzemeden meydana gelmelerine karşın oldukça dayanıklıdırlar.
Kao, kağıt yapılarını kırışık yüzeyleri vurgulamak için renk pigmentleri ve Japon verniği olan Urushi ile kaplama tekniği geliştirdi. Paper Pleats serisindeki önceki eserlerin daha mistik özelliklere sahip olmasına karşın, renkli Paper Pleats parçaları görünüşte oldukça grafik bir algıya sahiptir. Kao’nun renk seçimleri, kendi yaptığı bir araçla uyguladığı zengin kırmızı ve mavi tonları ile birlikte siyahı içerir.
Tasarımcı bitişleri uygulamak için kendi özel aracını da tasarlanmıştır. Kao sıra dışı tekniğini şu şekilde açıklıyor: ‘Okulun yanı sıra, 10 yaşından itibaren Çin mürekkep çizimini öğrendim ve bunu yağ gibi diğer malzemelerle çok yaratıcı bir şekilde harmanladım. Urushi verniği, Çin mürekkebine benzer; hayali bir kalligrafi gibi ardışık çizgilerde kalınlık yaratmaya olanak tanır.’ Bitişleri uygulamak için özel olarak tasarladığı araçtan da bahsediyor: ‘Çin mürekkep çizimindeki gibi bir fırça kullanmıyorum, özellikle renk çizgilerini izlemek veya parçalarımı boyamak için özel olarak oluşturduğum bir kağıt aracını kullanıyorum.’
Kao, Design Academy Eindhoven’da okurken kağıt konstrüksiyonlarıyla ilk denemelerini yaptı. Halen Hollanda’da yaşayan Kao, 2016’da mezun olduktan sonra bu malzeme ile çalışmaya devam etti.
Serginin dikkat çeken parçalarından olan kavisli tablolar, Paper Pleats çalışmalarına benzer şekilde krep kağıdını pirinç yapışkanında bekletip şekil oluşturarak yapılır, ardından üstüne Urushi verniği ve renk pigmentlerinin katmanları sürülür. Bir enstalasyonda, 25 adet bu tablolardan bulunur ve farklı renklerdeki eserler, yılın farklı zamanlarına gönderme yapacak şekilde tasarlanmıştır. Tasarımlar, Asya ülkelerinde kullanılan ay-güneş takvimindeki standart 24 mevsime bir ek sunar.
’25 Seasons, Landscapes of Paper and Lacquer,’ 17 Mart 2024 tarihine kadar Brüksel’deki Spazio Nobile Galerisi’nde görülebilir.
Yorum Yazın!