Mimarlık Ofisi: Hakan Helvacıoğlu Design Co.
İşveren:
Projenin Yeri: Beyoğlu / İSTANBUL
Proje Tipi: Konut
Proje Yılı:
Web Sitesi: https://www.hakanhelvacioglu.com/
Fotoğraflar: Kadir Aşnaz
Hakan Helvacioğlu Evi
Proje Künyesi / Metni
Tepebaşı'ndan sokağa girdiğinizde sizi karşılayan, geniş cepheli, çift kanat kapılı girişi ,çini karolu zemini ve zor rastlanacak geniş sahanlığı ile geçmişe davet eden bir yuvaya girdiğinizi hemen hissediyorsunuz.
Aynalıçeşme caddesi; daha önce keşfedemediğim belki de ürktüğüm ama tanıdıkça sevdiğim ve Kuzguncuk sıcaklığını hatırlatan mahalle duygusu ve yaşamını kaybetmemiş Beyoğlu'ndaki tek sokak.
Tamamen soyulan tüm altyapısı yenilenen dairede bazı özel duvarların, işin uzmanı bir ekiple orijinal tuğlalarını çıkardık . Bu özenli çalışmada sırlarını ve tonlamalarını da aynen koruduk. Zeminler de aynı mantıkla masif meşe ahşapla yenilendi. Islak hacimlere de nefti gri el yapımı havasında altıgen formda kale seramikten bir ürün kullandım, calacatta mermer ile bütünleştirerek. Tüm ev yeşile bakan bir gri ile boyanıp eşit fon elde edildi.
Yüksek tavanın avantajını kullanarak, mekanlar ya sallanan aydınlatmalar ya da obje karakterindeki aplikler ile aydınlatıldı. Özellikle salonda ayaklı ve gizli aydınlatmalar, dramatik bir ışığın hem ortamı hem eserleri ortaya çıkarmasını sağladı. Evin medya ve yatak odası bölümünde yer alan iki niş de kütüphane ve sergileme için, gizli aydınlatılarak vurgulandı.
Aynalıçeşme caddesi; daha önce keşfedemediğim belki de ürktüğüm ama tanıdıkça sevdiğim ve Kuzguncuk sıcaklığını hatırlatan mahalle duygusu ve yaşamını kaybetmemiş Beyoğlu'ndaki tek sokak.
Tamamen soyulan tüm altyapısı yenilenen dairede bazı özel duvarların, işin uzmanı bir ekiple orijinal tuğlalarını çıkardık . Bu özenli çalışmada sırlarını ve tonlamalarını da aynen koruduk. Zeminler de aynı mantıkla masif meşe ahşapla yenilendi. Islak hacimlere de nefti gri el yapımı havasında altıgen formda kale seramikten bir ürün kullandım, calacatta mermer ile bütünleştirerek. Tüm ev yeşile bakan bir gri ile boyanıp eşit fon elde edildi.
Yüksek tavanın avantajını kullanarak, mekanlar ya sallanan aydınlatmalar ya da obje karakterindeki aplikler ile aydınlatıldı. Özellikle salonda ayaklı ve gizli aydınlatmalar, dramatik bir ışığın hem ortamı hem eserleri ortaya çıkarmasını sağladı. Evin medya ve yatak odası bölümünde yer alan iki niş de kütüphane ve sergileme için, gizli aydınlatılarak vurgulandı.